21 Aralık 2010 Salı

İlk E-Kitabımı Okudum

Ben kitabı obje olarak sevenlerdenim. Yaşım nedeniyle de önemli bir metin okuyacaksam, bilgisayar ekranından okuyamam, mutlaka basıp okurum.

O nedenle e-kitap okuyup okuyamayacağım konusunda kararsızdım. Ipad'te ilk e-kitabımı Kobo'dan satın  aldım. Çok basit kullanım sunan, temiz bir uygulama. Aldığım kitap 'Kızarmış Yeşil Domatesler'in yazarı Fannie Flagg'in son kitabı 'I Still Dream About You' idi. Herhalde pek çoğunuz 'Kızarmış Yeşil Domatesler'in filmini seyretmiştir. Kitap da çok başarılıydı. Flagg'in bir de 'Welcome to the World Baby Girl' isimli bir kitabı var. O da çok sürükleyici ve eğlenceliydi.


I Still Dream About You'yu ise çok başarılı bulmadım. Karakterler karikatürize, olay örgüsü ilerlemiyor, merak unsuru yok. Flagg'in diğer kitaplarındaki gibi ABD'nin güneyinde Alabama'da geçiyor. Güney'in sıcaklığından izler taşıyor. Eski Alabama Güzeli'nin mutsuz yaşantısından yola çıkan kitapta paralel olarak 70 yıl öncesine dair bir hikaye daha anlatılıyor. Ama Flagg'in eski  kitaplarıyla boy ölçüşemez.

E-kitap deneyimi ise son derece başarılıydı. Işık ayarı yapılabildiği için gözlerim yorulmadı. Bookmark özelliği sayesinde kaldığım yerden devam ettim. Ayrıca ABD'de yeni piyasaya çıkan kitabı bir dakikada alıp, okumaya başladım.Şimdi de kütüphanemde  yer tutmasına ve tozlanmasına gerek yok. Daha ne olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder