18 Ocak 2011 Salı

Osmanlı Tarihi Hakkında Atıp Tutmadan Önce Okunması Gerekenler 1


Biliyorum Osmanlı tarihi üzerine okunacak kitap listesi hazırlamak benim haddime değil. Ülkemizde nice tarihçiler, bu konuda yıllarca çalışmış bilim adamları var. Ama 'Muhteşem Yüzyıl'la beraber ortalığa saçılan cahilliğe ve özellikle internet sitelerindeki yorumlara bakınca bazı kitaplar önermenin faydalı olabileceğini düşündüm.

Tarihi roman okumayı hep sevdim. Dedemin Feridun Fazıl Tülbentçi romanları ilk okuduğum tarihi romanlar oldu. Ardından Reşat Ekrem Koçu'nunkiler geldi. Üniversite çağıyla beraber akademik tarih kitaplarını okumaya başladım. Şimdi hem akademik kitaplar hem de romanlarla ortaya karışık okuma yapıyorum.

Burada da ortaya karışık bir liste ile ilerleyeceğim.

İlk kitabımız Necdet Sakaoğlu'nun 'Bu Mülkün Sultanları'. Bu kitap Osmanlı Tarihi üzerine benim en önemli referans kitaplarımdan. Kitapta Osman Gazi'den Vahdettin'e kadar tüm Osmanlı padişahlarının hayat hikayeleri anlatılıyor. Son derece anlaşılır bir dille biyografileri, savaşçı ve sanatçı yanları, özel hayatlarını okuyoruz. Ben ne zaman bir tarihi roman okusam dönüp bir de bu kitaptan okuduklarımı kontrol ediyorum.

Sakaoğlu titiz bir tarihçi olarak yazdıklarını belgelere dayandırıyor, şoven bir anlayıştan uzak durup nesnel değerlendirmeler yapıyor. Önsözünde de yazdığı gibi 36 padişahın hem iyi hem kötü yanlarına yer veriyor.

Sakaoğlu bu kitabın devamı niteliğinde 'Bu Mülkün Kadın Sultanları'nı yazdı. Ben onu okumadığım için yorum yapamıyorum. Bu kitapta da Valide Sultanlar, Hatunlar,Hasekiler anlatılıyor.

Sakaoğlu ayrıca NTV Tarih dergisinde de yazıyor. Oradaki yazılarını da çok faydalı buluyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder