20 Şubat 2011 Pazar

Film Gibi Hayatlar

Oya Baydar ve Melek Ulagay'ın birlikte yazdıkları- daha doğrusu birbirlerine hayatlarını anlattıkları - 'Bir Dönem, İki Kadın'ı bitirdim.
Norveçli dadının büyüttüğü kolej mezunu kızın Anadolu'nun Kürt köylerinden, Beyrut'taki Filistin kamplarına uzanan inanılmaz hikayesi. 60-70-80'lerin hareketli siyasal ortamı, enteresan aşklar, günümüzün önemli medya figürlerinin Söke'de bir mağarada buluşmaları...
Kitap bir dönemi anlamak için mutlaka okunmalı. Erkeklerin yazdığından farklı olarak kadınlar kendileriyle dalga geçebiliyor, aşklarını daha rahatlıkla anlatabiliyor. Özellikle de bu kitabın yazarları 'Neyi yanlış yaptık?' diye sorabiliyor.
Oya Baydar'ı yazar olarak tanıyordum. Ama Melek Ulagay ile ilk kez karşılaştım. Cesaretine, inancına ve sağduyusuna hayran kaldım.
Umarım bu kitabın benzerleri yayınlanır. Bu ülkeden kimlerin geçtiğini, hayatın farklı olabileceğini okumak isterim. Okudukça 80 sonrasında düştüğümüz kuraklığı, boşluğu daha iyi anlıyorum.
68 kuşağının ideallerini, inançlarını da kıskanıyorum doğrusu. Bir yandan da bu inanç uğruna harcanan hayatları, perişan olan aileleri, babasız büyüyen çocukları düşününce işin içinden çıkamıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder