7 Şubat 2011 Pazartesi

Gary Moore Öldü



Gary Moore gençliğimizin şarkıcısıydı. 'Still got the blues for you'yu kaç bin kere dinlemişimdir hatırlamıyorum. Hatta çok konsere giden birisi olmamama rağmen Moore'un konserine bile gitmiştim. Her zamanki Defne Tozan komplikasyonlarından oluşan komik bir hikaye olduğu için buraya yazmak istedim.

'Sakın Rock sevdiğini söyleme, seni kro zannederler'

Yıl; 1992. Bursa taşrasından AFS değişim öğrencisi olarak New York'a gitmiş bir lise son sınıf öğrencisiyim. Gençlerin tanıştıklarında birbirine ilk sordukları sorulardan olan 'Ne tip müzik seversin? sorusuna 'Rock müzik, Bon Jovi filan' diye cevap veriyorum.
Aramın iyi olduğu Amerikalı kızlardan biri müzik üstüne sohbetimizin ardından beni uyarma gereği duydu. 'Öyle rock müzik, Bon Jovi filan sevdiğini kimseye söyleme. Burada böyle müzikleri New Jersey'liler dinler. Seni kro zannederler' dedi. Acaip şaşırdım tabii. Türkiye'de rock müzik dinlemek cool'du. Nasıl rock müzikseverler kro olabilirdi ki?

Moore konserinde kültür farkı deneyimi

Tam o sırada Gary Moore konserinin haberini gördüm. Meşhur Apollon tiyatrosundaydı hem de. En yakın arkadaşım Jeanne'yi ikna edip, hemen bilet aldım. Onun Moore'un kim olduğu hakkında bir fikri yoktu ama benim heyecanımı görünce etkilenmişti.

Konser akşamı tabii ki Jeanne beni ekti. Ama bu bile beni gitmekten alıkoymadı. Böylece New York'a iki ay önce gelmiş 18 yaşında bir Türk kızı olarak mutlu mesut gittim Apollon Tiyatrosu'na. Girişte şişman, çıplak tenleri üzerine deri yelek giymiş tipler vardı ağırlıklı olarak. Cool ve yakışıklı olanlar içeridedir diye girdim salona. O ne? İçeride yaklaşık iki bin tane uzun saçlı, bandanalı, dövmeli erkek var. Hani şu Amerikan filmlerindeki tır şoförlerinden.

Konserin sonuna kadar bekleyemedim ama tabii ki 'Still got the blues'ı canlı dinledim. Sonra tır şoförlerinin arasından usul usul ilerleyerek dışarı çıktım. Değişim öğrencisi olarak bir cultural difference'ı daha experience etmiş oldum böylece...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder