20 Mayıs 2011 Cuma

Oray Eğin'den 'Medya İmha Planı'



Oray Eğin benim için enteresan bir karakter. Hem yazdıklarına ve tarzına sinir oluyorum, hem de okumadan yapamıyorum. Herkese geçiriyor, kimseyi beğenmiyor, olayları sadece belli bir bakış açısıyla yorumluyor, bir öyle bir böyle yazıyor ama yine de her yazdığında bir doğruluk payı oluyor.

Oray Eğin'in yazdıklarına bu nedenle  hep bir parça şüphesiyle yaklaşsam da, okumamazlık etmiyorum. Geçen haftalarda yazdığı 'Medya İmha Planı'nı da bu yüzden hemen alıp, okudum.

Eğin, kitapta AKP iktidarıyla medyada yaşanan dönüşümü anlatmış. Gazetelerden televizyonlara kadrolarda yaşanan değişiklikleri, muhalif isimlerin nasıl gönderildiğini, ATV-Sabah grubunun nasıl el değiştirdiğini anlatmış.

Emin Çölaşan, Bekir Coşkun, Ertuğrul Özkök'ün gönderilişi, Doğan Grubu'na vergi cezaları çok yakın geçmişte yaşanan ama tipik balık hafızamızla unuttuğumuz olaylar.

Eğin'in kitabı bu olayları hatırlatmak ve kaydını düşmek açısından önemli. Ama kitap çok çalakalem yazılmış, bir editör elinden geçmemiş. Ayrıca Eğin her zaman yaptığı gibi olaylara ve kişilere siyah-beyaz bakmış. Tüm kusurlarına rağmen günümüz medyasında cesur bir iş. Unutmak istemeyenlerin arşivinde olmalı.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder