3 Ekim 2011 Pazartesi

Hedeflerimdeki Durum: Elde Var Bir

İş hayatından etkilenerek özel hayatım için hedefler belirlemiştim.

2011 sonu hedeflerim:


1) Moby Dick'i okumak.

2) Nohut mayalı ekmek -Vişne likörü yapmak.

3) Pilates'e başlamak.

Hedeflerimin ikisi konusunda ilerleme gösterdim. Moby Dick'i satın aldım ama okumaya başlamadım. Fakat vişne likörünü yapmayı başardım. Hem de gayet güzel oldu. Tarifi de çok basit. Sanırım gerçekleşen ilk hedefim olmasında bu basitliğin etkisi oldu :)

Vişne Likörü Tarifi

1 kilo taze vişne alın. Yıkayıp, saplarını ayıklayın. Çekirdeklerini çıkartmanıza gerek yok. Büyük bir cam kavanoza vişneleri koyun. Üstüne yarım kilo toz şeker dökün. Vişnelerin etkisiyle şekerin erimesini bekleyin. Erime bir kaç gün sürebilir. Şeker eriyince kavanoza  istediğiniz kadar tane karanfil ve kabuk tarçın ekleyin. Ve üstüne yine dilediğiniz kadar votka ekleyin. İki ay bekletin. Vişne likörünüz hazır.

Vişne likörünün ne kadar tatlı ya  da baharatlı olacağı tamamen sizin ağız tadınıza bağlı. Şeker, alkol miktarını kendiniz belirlemeniz en doğrusu. Zaten her tarifte olduğu gibi önemli olan teknik. Likör tekniği ise; Taze meyve, şeker, baharat ve alkolden ibaret. Oranlar size kalmış.

Ben sonuçtan memnunum. Sonbahar ve kış gecelerinde minik bir kadeh vişne likörü ve Mad Men harika gidiyor. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder