3 Kasım 2011 Perşembe

Düğün Çorbası Tarifim

Düğün çorbası benim sevdiğim çorbaların başında gelir. Ama yapmasının zahmetli olması nedeniyle şimdiye kadar hiç yapmamıştım. Ama geçen pazar canım çekince, iş başa düştü. Yaptım ve nefis oldu. Kış aylarına ve özellikle bayrama layık bir çorba.

Malzemeler:

1 kuzu gerdan
Tereyağı
3 kaşık un
1 yumurta sarısı
1 bardak yoğurt

1)İşe kuzu gerdanı haşlamakla başlıyoruz. Ben düdüklü tencerede, bir çorba kaşığı tuzla, 45 dakika haşladım. Haşlama suyuna limon sıkabilir ya da kereviz sapı-maydanoz gibi tat vericiler ekleyebilirsiniz.
2) Ardından et suyunu süzün.
3) Gerdanı biraz soğuduktan sonra didikleyin ve etleri ayrı bir kaba alın. Dikkat edin içinde kıkırdak ya da kemik parçası kalmasın.
4) Tereyağında unu kavurun. Topaklanmamasına dikkat edin. Ardından halen sıcak olan etsuyunu üstüne ekleyin. Ben kavurduğum unun üstüne bir bardak kadar etsuyu ekledim. Un topaklandı. El blenderi ıle bizzt yaptım ve hiç topak kalmadı.
5) Kalan etsuyunu ve et parçalarını ekleyin.
6)Bir kasede yumurta sarısı ve yoğurdu çırpıp, terbiyeyi hazırlayın. İçine bir kepçe sıcak çorba ekleyip ılıştırın.
7) Terbiyeyi ip gibi akıtarak çorbaya ekleyin. Burada amaç terbiyenin kesilmesini önlemek. O nedenle sıvıların sıcaklıkları birbirine yakın olmalı.
8) Bir taşım kaynatın. Altını kapatıp, 10 dakika dinlendirdikten sonra servis edin.
9) Dilerseniz üstüne yağda kızdırılmış kırmızı biber dökebilirsiniz.

Not: Gerdan bulamazsanız bu çorbayı  250 gr. kuşbaşı kuzu etiyle de yapabilirsiniz. Ama bence gerdanla yapmayı deneyin. Gerdan eti ve kemik suyunun tadı başka çünkü.

1 yorum:

  1. harika bir çorba , güzel tarif.Ellerine sağlık...
    iyi akşamlar

    YanıtlaSil