21 Şubat 2012 Salı

Yeni bir döneme girerken




Geçtiğimiz ay 38. yaşımı bitirdim. Otuzlu yıllar sona eriyor artık. Kırka geliyorum. Bu dönemeçte durup, hayatıma baktım. Geçmişime döndüm, geleceğimi düşledim. Kim olmak istediğimi ve kim olduğumu düşündüm.

Eski fotoğraflara baktım. Yıllıktaki 18 yaşındaki Defne'nin yılları su gibi akmış, tam 20 yıl geçmiş. Bundan sonraki yirmi yıl daha da hızlı geçecektir, eminim. Peki, ben bundan sonraki yıllarımı nasıl geçirmek istiyorum?

Geçmişe bakarken bu tip geçiş dönemlerini her on yılda bir yaşadığımı fark ettim. Yaşamım on yıllık bölümlerden oluşuyor ve her bölüm bir döneme tekabül ediyor. Ben genelde 8.yılda kurtlanmaya ve değişiklik aramaya başlıyorum. Sonraki iki sene beyinsel açıdan bayağı yorucu geçiyor ve ardından hayatımdaki yol ayrımına gelmiş oluyorum.

On yılları da şöyle böldüm:

10-20 yaş arası: Heyecan

20-30 yaş arası: Hırs

30-40 yaş arası: Sorumluluk

40-50 yaş arası: Anlam

Bakalım yıllar bana neler getirecek?



2 yorum:

  1. 8. yılda kurtlanmaya başlamanın bilimsel bir nedeni de var sanırım.

    Vücudumuzdaki tüm hücreler 7 yılda bir tamamen değişirmiş. Bir anlamda 7 yılda bir bambaşka insanlar oluyoruz. 7 yılda bir damak tadının değişmesi vb. şeyler de buna paralel olarak gerçekleşiyor demek ki.

    Yer ve gök katlarının, çakraların, notaların ve daha bilmediğim pek çok şeyin 7 rakamı ile ilişkili olması ne enteresan, değil mi?

    Not: Ben bu yazını ve bu arada doğum gününü de kaçırmışım. İyi ki doğdun Defne. İyi ki varsın.

    YanıtlaSil
  2. 7 yıl meselesi enteresanmış gerçekten. Bilmiyordum ama sürekli kendini dinleyen ve kafası karışık bir insan olarak tespit etmişim demek ki...Seni de bir ara yemekli davetimize bekleriz:)Sevgiler

    YanıtlaSil