15 Mart 2012 Perşembe

Mısır Ekmeği Tarifi



Farklı ekmekler denemeyi seviyorum ama maya konusunda çok başarılı olduğumu söyleyemeyeceğim. Ekmek mayalamak sabır, tecrübe ve iyi malzeme gerektiren bir iş. İleride bu konuya eğilmeyi ve gerçekten güzel ekmek yapmayı çok istiyorum ama şu andaki tempomda yapabildiğim sadece 'Karıştır ve pişir' ekmekler.

Mısır ekmeği de maya gerektirmediği ve tutturması kolay olduğu için favori ekmeklerimden biri. Sabah kahvaltısı için de,  misafirlere ikram için de nefis.

Mısır ekmeğinde kilit faktör tabii ki mısır unu. Mümkün olduğu kadar iri taneli, kaba öğütülmüş mısır unu bulmaya çalışın. Ben daha bulamadım, marketten aldığımı kullanıyorum. İnce unla bile bu kadar güzel oluyorken, doğal mısır unuyla müthiş oluyordur diye düşünüyorum.



Tarifi Candan Turhan'ın 'Dumanı Üstünde- Doyurucu Çorbalar Kolay Ekmekler'  kitabından aldım. Benim sevdiğim ve faydalandığım bir kitap. Tavsiye ederim.


Malzemeler:

1 su bardağı mısır unu
1 su bardağı buğday unu
1 paket kabartma tozu
2 yumurta
1 su bardağı sulandırılmış yoğurt
2 kaşık zeytinyağı
Tuz
Bir tutam şeker

Arzunuza bağlı  :

Dereotu
Beyaz peynir
Tane kimyon
Biberiye
Sarımsak tozu

Yapılışı

Fırınınızı 180 dereceye getirin. Her fırının ısısı farklı olduğu için kek pişirirken iyi sonuç aldığınız ısıya getirmeniz yeterli.

Mısır unu, buğday unu ve kabartma tozunu büyük bir kapta karıştırın. Oda ısısındaki yumurta, zeytinyağı ve sulu yoğurtu içine katıp tekrar karıştırın. Ben bardağın dörtte üçüne kadar yoğurt koyup, üstüne su ekleyerek koyu kıvamlı sulu yoğurt yapıyorum.

Bir tutam şeker ve ağız tadınıza göre tuz ekleyin. Hamurun kıvamı kek hamurundan biraz daha yoğun olmalı. Çok katıysa biraz sütle açabilirsiniz.

Şimdi sıra en eğlenceli bölüme geldi. Ekmeğimizi baharatlarla tatlandıracağız. Yarım demet dereotunu ince doğrayarak koyabilirsiniz. Dereotlu mısır ekmeğine beyaz peynir de çok yakışacaktır.

İkinci bir alternatif de tane kimyon, biberiye ve sarımsak tozu eklemek. Hatta isterseniz pul biber bile ekleyebilirsiniz.

Hamurunuzu yağlanmış ya da daha garantili olarak yağlı kağıt döşenmiş pişirme kabınıza dökün. Ben en iyi sonucu ekmek somunu biçimindeki dikdörtgen kalıptan alıyorum.

Yaklaşık 30 dakika sonra ekmeğiniz hazır. İçine bıçak batırınca temiz çıktığından  ve üstünün iyice kızarmış olduğundan emin olun. Fırını kapattıktan sonra bir süre daha sıcak fırında tutarsanız içi iyice pişmiş olur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder