18 Şubat 2013 Pazartesi

Domates Soslu Peynirli Patlıcan


Ünlü yazar Alev Alatlı'nın yazdığı 'Funda'nın Yemek Kitabı'nı  aldığımı söylemiştim. İçinden bazı tarifleri de denedim ama buraya yazmaya vaktim olmadı.


Cumartesi günü dolaptaki patlıcanlardan ne pişireceğime karar vermeye çalışırken kitaptaki  'Peynir Dolgulu Patlıcan Ruloları' tarifine rastladım. Ondan esinlenerek, evdeki malzemelerle 'Domates Soslu Peynirli Patlıcan' yaptım.

Tabii ki patlıcanlı yemekleri, mevsimi olan yaz aylarında yapmanın büyük faydası var. Ama yine de hiç fena olmadı.

Öncelikle üç patlıcanı, pijama modeli soydum. Ardından maksimum ikişer santimlik, uzun dilimlere böldüm. Fırın tepsisine yağlı kağıt serdim. Patlıcanların üstüne fırça olmadığı için elimle zeytinyağı sürdüm. Ters çevirip, arka tarafına da sürdüm. Sonra yine elimle yarım çay bardağı suyu tepsideki patlıcan dilimlerinin üstüne serptim. Üstüne de yağlı kağıtla kapattım. Böylece fırın tepsisi ebadında patlıcan dolu bohçam olmuş oldu.

Yaklaşık yarım saat 200 derecelik fırında patlıcanı pişirdim. Eminim yağda kızartsam çok daha nefis olurdu ama fırın çok daha hafif.

Patlıcanlar fırındayken domates sosunu yaptım. Tavada zeytinyağı kızdırıp, içine bol sarımsak attım. Sarımsaklar yanmadan üstüne kutu domates boca ettim. Tatlar karıştı, sosu biraz çektirdim. Sonra el blenderından geçirdim.

Gelelim peynir kısmına. Tarife dil, eski kaşar ve tulum karışımı vardı. Ben evdeki bol lor ve az eski kaşarı karıştırdım. Karışım katı gelirse biraz süt ya da krema ekleyebilirsiniz. Çok yağsız olmamalı.

Tarifte patlıcanların içine peynir karışımı sarılıp, tek tek rulo yapılıyor. Sonra üstüne domates sosu döküp, tekrar fırınlanıyordu. Benim rulo yapmakla uğraşacak zamanım ve sabrım yoktu. O yüzden fırın kabına önce patlıcanları döşedim. Üstüne peynirli karışım, tekrar patlıcanlı kat ve ardından domates sosu döktüm. Fırına verdim ve 20 dakika daha pişirdim.

Hem görsel hem de lezzet olarak nefis. Davet yemeği olarak uğraşmalı, rulo versiyon da denenebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder