18 Şubat 2013 Pazartesi

Kolay Elmalı Kek

Haftasonu Zeynep'le beraber Elmalı Kek yaptık. Çocuklar kek yapmaya bayılıyor. Ortalık dağılsa da beraber yemek yapmak çok zevkli.

Tarifi Lezzet Dergisi'nin verdiği 'En Lezzetli Kekler' ekinden buldum.
Yapımı kolay, hafif ve içindeki elmalardan dolayı ıslak kek kıvamında bir kek oldu.

Malzemeler

  • 200 gr. eritilmiş tereyağı
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı un
  • 3 elma(soyulup, dilimlenmiş)
  • Tarçın

Yapılışı

Öncelikle fırınınızı 180 dereceye getirin ve ısıtın. Yoğurt ve yumurtanın oda ısısına geldiğinden emin olun. Ocakta ya da mikrodalgada erittiğiniz tereyağını şekerle iyice çırpın. İçine yumurtaları ekleyip, çırpmaya devam edin. Yoğurdu da ekleyip, karıştırın.

Unu eleyerek bir kaba koyun. İçine kabartma tozunu ve dilediğiniz miktarda tarçını ekleyin. Ben bol bol ekledim. Bir dahaki sefere içine mahlep ya da toz karanfil eklemeyi de düşünüyorum.

Un+tarçın karışımını yumurtalı karışıma ekleyin. Uzun uzun çırpmanıza gerek yok. Dikdörtgen ya da kare bir fırın kabına aktarın. Soyup, dilimlediğiniz elmaları hamurun içine sırayla yerleştirin. Ben yeşil elma kullandım. Hepsini yanyana dizeceksiniz. Son derece şık bir görüntüsü oluyor.

Üstüme isterseniz ekstra tarçın serpebilirsiniz.

Kıgın fırında yaklaşık 45 dakika, üstü kızarıncaya kadar pişirin.

İçi hafif ıslak kalan güzel bir kekiniz olacak.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder