11 Şubat 2013 Pazartesi

Masalsı Bir Yemek Kitabı

 
 
Yemek kitabı, özellikle de yemek kültürüne dair kitaplar okumayı çok seviyorum. Son yıllarda bol resimli, sırf tariflerden oluşmayıp hikaye de anlatan yemek kitapları arttı. Geçen gün paraya kıyıp, Teri Roditi Aksel'in yazdığı 'Küçüktüm, Ufacıktım, Top Oynadım, Acıktım'ı aldım.



Aksel'in kitabı aile fotoğrafları ve anılarıyla süslü çok güzel bir albüm gibi. Kitabın yazımından, fotoğraflarına, mizanpajından adına kadar bütün ailenin emeği var.

Masal kitabı gibi renkli ve çok özenli. İçindeki tarifleri yapmasanız bile sırf okumak ve bakmak bile içinizi açıyor.

Ben iki basit tarifi denedim. Tariftaki malzemelerin tümü yoktu o nedenle modifiye tarif oldu.  Biri çıtır kabak biri de limonlu yoğurt. İkisi de basit ve güzeldi.

Çıtır Kabak

Özellikle içki yanında cips yerine sunulabilecek güzel bir atıştırmalık.
  • Fırını 200 dereceye getirin
  • 2 kabağı 1 santimden kalın olmamak kaydıyla ince ince dilimleyin.
  • Bir kaseye yarım bardak  süt koyun.
  • Başka bir kaseye de galeta unu, tuz, karabiber, kırmızıbiber karışımı koyun.
  • Kitapta sarımsak tozu ve rende parmesan da vardı. Ama evde olmadığı için ben koyamadım. Peynirle kesin daha güzel olur.
  • Kabak dilimlerini önce süte sonra galeta unlu karışıma bulayın. Yağlı kağıt üzerinde dizin.
  • Kızgın fırında 15-20 dakika, kabaklar çıtırlaşana kadar pişirin.
  • Yanında dereotlu yoğurt sosu ya da istediğiniz başka bir dip sosla sunun.


Limonlu Yoğurt

Yaz ayları için çok kolay ve hafif bir tatlı.

  • 500 gr. süzme yoğurdu, bir limonun suyu, limon kabuğu rendesi, bir paket şekerli vanilin, 100 gr. krema ve 4 kaşık toz şekerle iyice karıştırın.
  • Şekerin erimesine dikkat edin.
  • Dolapta dinlendirip, kaselere paylaştırıp, nane ya da limon kabuğu ile süsüleyip,sunun.


Çok basit ve özellikle hafif tatlı sevenlerin beğeneceği bir lezzet. Şeker ve limon suyu miktarını ağız tadınıza göre değiştirebilirsiniz. Ben bir de içine limon kabuğu rendesi yerine portakal kabuğu rendesi koyarak yaptım.

Ben kitabı ve yazarını çok samimi buldum ve sevdim. Tarif denemeye devam :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder